Ljus över tillvaron

publicerat i Allmänt;
Ljus! Jag vill ha ljus! 
Denna grå, regniga, mörka dag är jag tacksam för alla ljusglimtar :-) I både text och bild och i form av belysning, ute och inne. (Dock inte till överdrift!) 
Sen är det ju inte så dumt med det varma skenet från stearinljus. <3 Det levande ljuset. 

Vi har ännu inte hunnit med att sätta upp ljusslingan på balkongen (jodå, vi vet var den är...eller?) men jag har klätt min trollhassel med ljus och istappar i glas. 

(null)

(null)

Ljus över tillvaron. Hoppets ljus. 

Låt inte mörkret hindra dig
att söka ljuset.
Och när du funnit det,
låt andra se,
pröva, övertyga sig.

Vill du, att ljus ska leva,
tänd då hos andra
samma längtan.

Tänd frimodighetens ljus
i rädslans mörker,
tänd rättens ljus
i korruptionens mörker,
tänd Trons ljus
i förnekelsens mörker,
tänd Hoppets ljus
i förtvivlans mörker,
tänd Kärlekens ljus
i dödens mörker.

Tänd ljus!


Bo Setterlind~


En av mina favoritdikter som jag vet att jag lagt upp här varje höst. Den är ständigt aktuell. 

Kärleksljus  och Hoppfullheter
❤️

Taggar: #ljus#hoppetsljus;

Kommentera inlägget här :