När tiden är inne

publicerat i Allmänt;
Vad svårt det är med tilliten ibland. Att tro och lita på att saker och ting faktiskt kommer att ordna sig. När tiden är inne..

När man ligger där i den djupa dalen och sprattlar frustrerande och tänker "jag kommer inte upp mer". Inte ens upp på den där åsen och ännu mindre upp på berget. 

Och man bönar och ber. Man ser ju lösningen framför sig men tror att det måste ske ett mirakel först. 

Så plötsligt, knappt märkbart, börjar man närma sig åsen. Därifrån har man en utsikt som är en del av lösningen, trots att den inte såg ut som man tänkt sig. Den är bra men annorlunda. Inget mirakel men...eller är den det?

Det var det här som skulle hända, tänker man. Någon/något lyssnade. Men tiden var inte inne förrän nu...
"Plötsligt händer det". :-) 

Tänk om jag känt mer tillit när jag låg och oroade mig där nere i dalen. Att det ska vara så svårt. 

Jag kan kanske bestiga berget också? Eller så är jag nöjd här på åsen och känner tillit till livet. Till nuet. Till framtiden. 
(null)

Full fart på jobbet idag. Och jag orkade mer än vad jag gjort på länge! Så glad och tacksam! :-) 
Himlen är så grå och det blåser så kallt. Därför valde jag bilden med den blå himlen från S:t Clements vackra ruin i Visby, en dag i augusti. <3

Allting har sin tid...
Kärleksljus
❤️

Taggar: #tillit;

Kommentera inlägget här :