November är här

publicerat i Allmänt;
(null)

(null)
Jag dansar väl inte direkt omkring sådär för att det blivit november. Men jag inser ju att det är bättre att gilla läget än att börja deppa eller förbanna.  ;-) 
Ta vara på dagsljuset så mycket man kan. Är väl inte helt fel? Kläder efter väder. Och man får se lite blek och trött ut nu! :-)
(null)
Är jag jobbig om jag säger att jag ser skönhet även i det nakna grå? ;-)
(null)
Bäckens svarta vatten
(null)
Det finns nyanser i det grå

Kanske tycker du att jag är tjatig med mitt snack om "skönhet i allting" och "de vackra grå nyanserna"? Du ska veta att jag inte alltid finner det där men just idag såg jag det så tydligt. Naturen är min viloplats, mitt kyrkorum, mitt jordande. Min tillflykt. Min energipåfyllning. 

November är skön på det sättet att nu får man utlopp för sitt vemod. Vemod kan vara sorgligt men också vackert. 

Det är Allhelgonadagen idag. Snart stundar Allhelgonahelgen. 
Tänd ljus. Och hopp i en mörk värld. Våga tro på mirakel. 
(null)

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #november#gråanyanser#vemod#hopp;

Kommentera inlägget här :