Som vårflod under hösten

publicerat i Allmänt;

Hela sommaren var det lågvatten. Nu är det högvatten. I bäckarna flödar vattnet över sina breddar. Det inte bara porlar det brusar ;-) Som vårflod ;-)


Idag sken solen. Tack för det! Jag vet att det är en välsignelse med regnet som kom. Det behövdes för grundvattnet. Men, det sättet det kom denna gång var inte så trevligt. Det blev liksom lite väl häftigt och lite väl mycket på en gång. Översvämningar är inte kul!! Vi är förskonade just här men andra drabbades. 

Igår kväll var det ett hiskligt oväder med regn som piskade ner i en mycket hård vind. Timme efter timme. 
Jag tände ljus och sände tankar till alla som har det svårt. De som inte har tak över huvudet, de som flyr, de sjuka, de som sörjer....


I växthuset
Underbara Kärleksörten

Löven har fallit ner
Täcker hela vägen
Jag vandrar i tankar

Tänker på dagen då man för första gången glömt att det är årsdagen av en nära väns död
När man kommer på det så där i efterhand känns det konstigt. Men ändå bra på något sätt. För vännen finns ju där i tankarna ändå. Man minns livet tillsammans. Tiden har ingen betydelse. Vi hade varandra. Vi fick vara med om varandra. Din kropp är borta men själen lever. Själars möte. 

Asplöven har fallit.
Ekens blad likaså. 
Stammarna står allt mer nakna. 

Jag vandrar vidare.
I mina tankar. 

Bloggen krånglar idag. Bilder försvinner eller byter plats. Bäst att avsluta. 

Önskar Dig en fin helg!

Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :