Regnrekord och blodbad

publicerat i Allmänt;

Regnigast i hela landet. Det har vi. Under senaste dygnet har det regnat 60 mm. Och det fortsätter...
Översvämningar i stan. Här i skogen  är det väldigt blött...”kloffs, plask, kloffs”...säger det där man går på gräsmattan.

Jag sov länge och när jag väl klev upp så tänkte jag: ”nä, jag borde inte gått upp”...Fixa frukost visade sig bli ett ”blodbad”....Sträckte mig efter muslin i skåpet, varvid en tung burk med salt flög ner på diskbänken, träffade ett glas som kraschade ner på golvet, glassplitter över matta och golv...jag skrek några mindre väl valda ord...plockade upp glasbitar och splitter...får snabbt fram dammsugaren för att få upp småsplitter som eventuellt finns kvar...ser då att mattan har många fläckar med blod...Det kommer från min ena stortå! Fumlar med plåster och börjar dammsuga. Det droppar genom plåstret...hjälp! Hjälp finns. Maken tvättar och opererar bort en liiiten glasbit ur min tå...

Ja, så började min måndag, min vecka ;-) 

Sen har det gått bättre. Jobbat en del. Och ute har regnet fortsatt att vräka ner...

Hoppas att din vecka börjat bättre än min. :-)

Nu får det mer än gärna sluta regna! 

Kärleksljus

❤️

Kommentera inlägget här :