Balansen i livsdansen

publicerat i Allmänt;

Höstdagjämning. Misströsta inte. Visst det blir mörkare och kallare men det har vi klarat oss igenom förr. Jag tänker inte skriva om "tända ljus och höstmys" men jag återanvänder en "dikt" från hösten 2015. De här orden kom till mig då:


Nej, hösten är inte att dö
I hösten vilar ett frö
Som sover under snö

För att vakna vid tö

Ett frö som blir en knopp 
En knopp av hopp
Som sticker opp
Värmd av solskensdopp

Till våren går en bro
Av tillit och tro
Att fröet kan gro
I lugn och ro

Höstdagjämning. Läste någonstans så vackra ord om detta dygn: "Dag och Natt möts i balans". <3


Balans, mörker och ljus. 
Var i livet känner jag balans? Hur kan jag hitta balans i mitt liv?  I mörker och i ljus? Mellan mörker och ljus. Vi behöver båda. Mörker för vila, ljus för aktivitet. Hitta balansen.

Det är frågor som kommer till mig nu och som jag tänker fundera lite över. Kanske även du? 
Det är så lätt att tappa balansen i livsdansen...



Önskar dig en kärleksfull helg!


Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :