En lyckokänsla

publicerat i Allmänt;

Lördag. Sista september. 

Bilderna från Göteborg. Så overkliga. Våldet och antidemokratin och rasismen vill visa upp sig. De är inte så många. Motdemonstranterna är väldigt många. Polisstyrkan är enorm. Oron är stor. Vad ska hända? Nazisterna försöker ta en annan väg än den tillåtna. Polisen står emot. Ett fåtal motdemonstranter beter sig illa. Så onödigt och idiotiskt. Och så resultatet: nazisterna är omringade, tiden går ut, det blir ingen demonstration. 

Min reaktion är: vad kostar detta gräsliga spektakel? Vad kommer hända nu?

Ja, så kan man också fördriva en förkyld lördag. Glo på Aftonbladets direktsändning från Göteborg ;-) 

Helst hade jag gjort annat förstås...varit på kalas t ex...men men...

Två promenader med hund i det gråmulna vädret blev det också. En katt låg och lurade i diket när vi gick på första promenaden. Jag var glad att jag hade hunden kopplad. ;-) 

Otrimmad hund och löv, massor med löv ;-)

Jag stod nere vid sjön. I tystnad och stillhet. Tänkte på alla mina fina vänner som har problem av olika slag, sjukdomar och svåra beslut. Sänder dem goda, kraftfulla tankar och energier. 

Tacksam är jag idag över att förkylningen så smått börjar släppa taget om mig. Jag anar en ny energi. Att tillfriskna...det är en lyckokänsla! <3


Tack för att Du var här!

Allt gott
❤️

Kommentera inlägget här :