Du vackra stad, du vackra höst

publicerat i Allmänt;
Najad. Vid Gavleån. En av mina favoritstatyer. :-)

Idag skiner solen. Vi tar en rejäl långpromenad i vår vackra stad. Riktigt varmt känns det också. Skönt. 


En gammal Lind <3


Ännu en gång går debatten igång om tiggarna. Mitt ställningstagande är detta:
Jag skänker en slant när jag kan göra det. Inte för att jag vill känna mig god. Inte för att jag tror att jag löser fattigdomsproblemet. Jag gör det för att jag ser en Människa i nöd. Just nu. Just här. En Människa. Som kunde varit jag. 


Undrar vilket Sverige vi vaknar upp till om ett år...?!
Ett humant och öppet Sverige eller ett inhumant och stängt Sverige?
Mardrömmen kan dessvärre bli sann. Men hoppet sviker inte mig. Inte ännu i alla fall. 

Vi väljer...

Och de som kan och vill ska naturligtvis rösta i Kyrkovalet om en vecka. Såg att medlemsantalet stigit nu inför valet. Själv är jag ju som vanligt "kärringen mot strömmen", som nyss gått ur ;-) Det är ändå min fasta övertygelse att jag gjort rätt. För min skull. Kyrkan får ha sina strider utan mig. 

Fast förankrat ;-)
...och här bor jag <3

Rummet maken fixade i igår kändes större efter ommöblering. Tänk vilken skillnad det kan bli med bara små enkla medel! Han har rensat ordentligt också. Det borde jag också göra...när orken kommer tillbaka. Framförallt rensa bland papper. De har en märklig förmåga att växa till högar...;-) Högar som växer både på höjden och bredden...


Jag plockade in en vacker del av hösten. Så här fint blev det:

Kärleksljus

❤️

Kommentera inlägget här :