Höst vid vatten

publicerat i Allmänt;

Vi åker ut till torpet. I växthuset är det varmt och skönt. Växterna mår fortfarande bra där. Plockar av även de gröna tomaterna. Skördar morötter och den sista krispiga salladen. 

Vi avslutar med en promenad till sjön. Båten behöver tömmas på vatten. Det duggar lite. Men det är varmt. Änderna kommer simmande. Det är september vid sjön. 


Jag är inte så förtjust i svamp. Att äta alltså men jag gillar att se dem. Alla olika färger, storlekar och former.:-) Plockar aldrig. Jag utgår från att alla är giftiga ;-)  

"Vit enstöring" hi hi
"Kollektivet"

Färgskiftningarna på löven har kommit igång ordentligt. Det är så vackert. 

Och solrosen tronar ståtligt på gården. Den har en kompis men den har kommit ordentligt på efterkälken i mognad. 

Plockade rönnbär också. Nu ligger de här och är vackra men snart ska de "användas"... :-)

Hem till stan igen. Glömde säga: "hejdå torpet, vi kommer snart tillbaka"...men jag hoppas på det ändå. 

Efter regn kommer sol, efter sol kommer regn, sen kommer regnbågen...En vacker regnbåge med starka färger tonade upp sig framför oss när vi kom hem men fotot blev inte så bra...men ändå ;-)

I morgon är det Alternativmässa här i stan. Ska gå med en kär vän. Ser framemot detta! :-) 


Trevlig helg önskar jag dig!
❤️

Kommentera inlägget här :