Levande studsboll mm

publicerat i Allmänt;

Där ungefär landar min humor idag. ;-) 

Man kan hålla sig för skratt när man förutom fibromyalgismärtor befinner sig i "atjoprosit- harkel-snörvel- hosthosthost-svängen"...
Fast man kan inte hålla sig för skratt hela tiden när man har en kul och pigg 4-åring i huset. :-)

Just nu har hon lagt beslag på sin farbror som är här på besök. Han försöker nog jobba samtidigt, jag tror inte att det går så bra...??? Eller jo, han tycker det :-)


Bokat om tandläkartiden i morgon. Fick tid i november istället. :-)


Har många tankar angående budgeten och politiken i allmänhet. Orkar bara inte skriva ner dem. (Jippi, tänker kanske du nu ;-))
Men jag tycker att det är bra fördelningspolitik som nu börjar föras. Oppositionens roll i spelet är att hitta fel och klaga men nog borde de kunna förstå skillnaden mellan bidrag och försäkring? 
Och Löfven jag undrar hur det blir med amnestin för de unga som vi behöver i vårt land? 

Nej, jag vet inte vilket parti jag kommer att rösta på men jag vet vilka jag inte kommer att rösta på. 

Nu har jag haft en levande "studsboll" brevid mig här i sängen. Vilken energi. Om jag bara hade en liten liten del av den vore jag överlycklig ;-) 


Ikväll startar det igen...ikväll är jag hockeyänka och troligen intar hunden vänteläge vid ytterdörren...;-) 

Imorgon är det höstdagjämning. Barnbarnets föräldrar njuter av sol och värme i Grekland. Det är dem väl förunnat. Men liite avundsjuk får man väl vara? ;-) 

Men just idag känner jag mig ödmjuk inför livet. Mitt liv. Här och nu. Som jag skrev för drygt ett år sedan:



Då blir jag så ödmjuk inför livet.
Inför höstens färgprakt, vinterns snöänglar och snökristaller, vårens pånyttfödelse och sommarens värme och blomstring. 
Att få vandra här på jorden. Få skratta och gråta, älska och sörja, dansa och sjunga, jobba och vila, vinna och förlora, såras och helas...
Vänskap och kärlek. Skapandet. De lyckliga stunderna. Soluppgång och solnedgång. Fullmåne och nymåne. Djur och människor. Naturens magi. Gemenskap och ensamhet. Gå vilse och hitta rätt. Lära nytt och lära om. Vårda och bli vårdad. Börja och sluta. Resa bort  och komma hem. Födas, leva och dö. <3



Ödmjukhet och tacksamhet i lagom doser tror jag är bra för hälsan. <3 Och en liten studsboll ;-)


Kärleksljus och Hoppfullheter 
❤️

Kommentera inlägget här :