Efter en bra dag

publicerat i Allmänt;
Jag hoppas att din dag har varit bra. Att du fått anledning att både le och skratta. Att du fått känna kärlek och omtanke. 

Min dag har varit bra. Städ och jobb och ett behövligt besök hos frissan. :-)

(null)

Ska jag vara riktigt ärlig så är jag egentligen för trött för att skriva. ;-) Men ännu är det inte riktigt dags att sova. 

Men efter två tv-program är det dags att krypa till sängs. 

Har sett en otrolig massa svanar idag ute på ett stort fält. Tjusigt! Ett rådjur går och betar här utanför. Duvorna kurrar. Mycket snö har smält undan här på gården det senaste dygnet och gräsmattan är väldigt blöt. 
Det är Vår. 

Min "aftonbön"

God Natt min värld
Nu vill jag sova
Sova lugnt och tryggt

Få vila från världens oro
Från hatet och hoten
Från konflikter och intolerans 

Vila öronen från världens brus
Vila ögonen från tusen bilder
Vila munnen från pratet 

Släppa spänningar
Drömma drömmar
Bearbeta intryck

Kanske nås utav ett budskap
Kanske finna ett svar
I drömmens kodade språk

I tillit vill jag sova
I vetskapen om änglavakt 
Vid min dörr och vid min sida

Låta mörkret omsluta mig
Tills ljuset väcker mig
❤️

Sov gott
❤️

Taggar: #efterenbradag#hosfrissan#jobb#aftonbön;

Kommentera inlägget här :