Fred och Fredag

publicerat i Allmänt;
I Sverige:
Hur kan man hata en partiledare som känner medmänsklighet??? 
Hatet mot Annie Lööf är fruktansvärt. Man hatar och hånar och delar hatet på nätet. :-(

Socialministern måste gå ut och säga: vårdkrisen beror inte på flyktingarna(vilka är ett populärt hatobjekt i dessa tider), utan det beror på den allt mer växande gruppen åldringar. Ja, men så klart! 

Ute i världen är det oro. Och Melania Trump vägrar ta makens hand...igen! (Såna nyheter är ju närmast förströelse nu för tiden) 

Men mitt i världens oro: Bilder som jag aldrig trodde att jag skulle få se. Bilder från Sydkorea. På de två ledarna från Syd-respektive -Nordkorea som kramar om varandra, skakar hand, går hand i hand över gränslinjen...De vill sluta fred, säger de...?! Det händer!!! 

Och för att återgå till Sverige: 
ABBA gör musik tillsammans igen!!!! <3

Och...milde tid...Fantomen har blivit "vänster" och slåss mot nationalister med en regnbågsflagga!!! :-)) Brunhögern rasar över senaste numret av serietidningen Fantomen...milda makter! ;-)

Zlatan ska inte spela i VM...Jag tror det blir bäst så ;-) 

Själv sover jag mycket men har mina pigga stunder ;-) Då städar jag lite, eller skapar lite...
(null)
Skapelse pågår...;-) 

Sen vilar jag lite, sover lite igen...jag beter mig alltmer som hunden :-) Sömn, aktivitet, sömn, aktivitet och däremellan mat...så går dagen :-) 

Fredag igen. Önskar Dig en fin helg! För en del blir det långhelg, i och med valborg och 1 maj. 
Tack för att du ville titta in här!
Hoppfullheter
❤️

Taggar: #hatet#ABBA#skapafred#sydochnord#skapelsepågår;

Kommentera inlägget här :