Gudinnans och Knytblusens dag

publicerat i Allmänt;
Fredagen den 13:e är Gudinnans dag. 


Dansa glädjen i mig
Dansa du gudinna
Låt vinden leka i ditt hår
Känn marken mot din nakna fot

Spegla dig i ljuset
Sväng runt, sväng runt
Armarna mot himlen
Sväng runt, sväng runt

Klappa dina händer i takt
Stampa dina fötter mot jorden
Låt höfterna gunga
Sjung!

Sjung av glädje, ett glädjetjut
Sjung av tacksamhet
Känn hjärtat slå
Känn din frihet

Du lever!
Du är älskad!
Dansa, dansa, dansa!
Du Är!

Känn din kraft
Din kvinnokraft
Dansa du gudinna
Dansa du kvinna!

(Skrev jag för några år sedan . Ännu aktuellare idag! )

(null)


I år blev det också knytblusens dag. Hade jag en knytblus skulle jag haft den på mig idag. Som stöd och för att ära Sara Danius. Det som hänt är så skamligt att jag har svårt för att uttrycka det...
Och när man inte längre kan skylla på kvinnorna kan man ju alltid skylla på kungen...???!!! Skam!

Satir är ibland bra att ha i såna här märkliga situationer. Wisti är en mästare:

(null)

(null)

Det visar så tydligt på det sjuka i det här uppkomna läget...

Jag ska strax gå ut i solskenet. Behöver klarare tankar. Det är så mycket unket som sker. 

Ord för dagen:
 Dansa du Gudinna
Knytblus
Kvinnokraft

Önskar Dig en solig och skön helg! 

(null)

En vacker fjäder, ett dun hittade jag på golvet igår <3

Kärleksljus
❤️
(null)



Taggar: #knytblusen#gudinnan#skam#dansadugudinna#satir#fjäder;

Kommentera inlägget här :