Lördag i torpet

publicerat i Allmänt;
Dagen är lite mörk. Och kall. Solen tittade fram under morgonen (t o m väckte mig) och förmiddagen men sen kom liten regnskur och grå moln. Vi t o m eldar i öppna spisen. 

En promenad ner till sjön. Där finns en brasa så det blir nog valborgsfirande där i år igen. 
Och på grannens tomt lyser det blått:  (null)

Idag bytte vi ut mina små tavlor på väggen mot tre större tavlor. 
(null)
Målades för två år sedan. Mycket blått och mycket rosa :-) 
(null)
Den rosa i närbild.

Har "pysslat" lite under några dagar. Gjorde en "sak" som påminner om en drömfångare av pärlor, fågelfjädrar och en av min systers virkade "stjärnor".  (null)

Och idag klippte jag ner mina vackra Pelargoner som övervintrat i gamla husets kök. Nu står sticklingar på rad i fönstret. :-) (null)

Det kanske verkar som om jag plötsligt fått en massa energi, det stämmer inte riktigt. Det är bara korta stunder med lång vila emellan det handlar om. Men det är gott så! Tacksam. 

En mobil är på gång också ;-) Tänker på budskapet jag fick för ett tag sen. Det om att skaparlusten och glädjen var på väg tillbaka till mig och att mitt skapande skulle vara på ett nytt sätt...mmm...det stämmer...<3

Önskar Dig en fortsatt skön helg! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #drömfångare#regnskur#tavlor#pelargoner#nyttskapande;

Kommentera inlägget här :