Idag

publicerat i Allmänt;
(null)
Den vita har slagit ut två av sina vackra klockor. 

Jag är just nu ensam kvar i lägenheten en stund. Det är så tyst och stilla. Behöver ha det så omkring mig en stund. 

(null)
Den röda har ännu inte vecklat ut sig...


Jag berättar för en närstående om min kris och får en form av bekräftelse. Någon som såg, hörde och förstod under en del av den tid det begav sig. Vi kramas och gråter en gemensam skvätt. Det är en sån befrielse för mitt inre barn och tonåring. Och det hjälper mitt vuxna jag att sätta gränser. 

(null)
Nutida Barbie möter dåtida Barbiekopia. ;-) 

Igår blev det julklappsutdelning igen när barnbarnet och hennes pappa kom. :-) I natt har lägenheten varit full av sovande människor. I alla hörn. ;-) 


Nyår närmar sig och jag märker att allt fler börjar summera året 2018. Jag börjar också, lite smått i tankarna, fundera. Men det senaste halvåret har varit för jobbigt för att jag ska orka se det som var innan. Det negativa skymmer det positiva. Det handlar förstås om mina privata händelser. När jag vidgar vyerna och tänker på vad som hänt i vårt land och i hela världen så känns inte år 2018 särskilt positivt. 
Nåja, jag väntar allt lite till med min "årskrönika". ;-)
Funderar du på året som gått? Kanske tänker du mer på året som kommer. 

Samtidigt så finns det ju ett NU. Ett i Dag. Att Vara i. Att Leva. 

Arbetsdag i företaget. Jag ska snart ansluta mig till arbetslaget. ;-) 

Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :