Med stänk av silver

publicerat i Allmänt;
Handbolls-EM

Det är bara guld som räknas...
Men...om nu att överhuvudtaget ta sig till final är stort, då är väl silver en bragd? Framtiden är svensk, var så säker! ;-) 

————-

Och så var det det där med Kamprad och nazismen. Om jag förstått det rätt så var det någon form av "ungdomssynd" som han gjort avbön för? Jag har också läst att det inte bara var en "ungdomssynd" utan något han höll fast vid även i trettioårsåldern, efter andra världskriget. Huruvida man vill bojkotta IKEA som följd av detta är upp till var och en. När man läser vad de som kände och mötte honom berättar om honom så framstår han som en sympatisk och omtänksam person. Allt är inte svart eller vitt. 
Medaljen har alltid två sidor...

—————

"Nej, jag är inte feminist", säger Trump...och för en gång skull håller jag med honom. ;-)) Milda makter! ;-))

:-D


Johan Rheborg berättar om sin depression. Han blir både hyllad och hånad för det. Jag vill hylla honom. Att berätta om depression är forfarande tabubelagt och ifrågasatt. Liksom all psykisk ohälsa. All kunskap om något allvarligt som kan drabba oss alla är viktig! Tack Johan! <3

Mitt inlägg idag blev kanske inte så positivt som jag ville att det skulle vara. Men, det är ju så, det där svart/vita tänket är ju inte min grej. Jag tycker nog att jag ändå fått med de gråa nyanserna. Och t o m lite stänk av silver! ;-) 
(null)
<3

Kärleksljus
❤️







Kommentera inlägget här :