Trumman och jag

publicerat i Allmänt;
(null)
En sån vacker vinterdag! 

Om någon skulle fråga mig: "vad har du gjort idag?" skulle svaret bli: "ingenting" :-) 
Men...det är inte samma sak som att ingenting händer...
Inom mig. Smälta intryck. Landa.

Medger att jag somnade på eftermiddagen. Sov som en stock när maken ringde och meddelade att nu är vi (han och hunden) på hemväg. 
Oj! ;-)  Tog fram trumman och trummade. Kändes bra.  (null)
Vi har gjort den här resan tillsammans jag och trumman. Vi har hittat varandra nu. Blivit vänner på riktigt :-) 
Och just idag läste jag om forskning som visade hur bra och läkande det är att trumma. Återkommer med mer fakta senare. 

(null)
Promenad i den tysta vinterskogen blev det idag. Så mäktigt. Så vackert. Så andaktsfullt. 

(null)
Vintern är magisk när den är som den är idag <3

Sakta landar allt inom mig och jag vaknar allt mer upp till vardagen omkring mig. Mer trygg i mig själv nu. I min egen sanning. 

-7 har det varit här idag. På torsdag ska det vara + 7! ...Jag hoppas att prognosen har fel...

Maken och hunden är hemma nu. Hunden har fått "spunk"...trots att han fått sin mat far han runt här och skäller uppmanande på oss två oförstående människor...hm..."Lägg av!!!" ;-))

Var inte rädd! Var rädd om Dig!
Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️

Taggar: #trumman#och#jag#magisk#vinter;

Kommentera inlägget här :