En liten gnista

publicerat i Allmänt;
(null)


Om det inte vore för vinden så vore det fullständigt outhärdligt. Även om vinden är varm så fläktar det ändå lite. Här är klass 2 varning utfärdad för extrem värme. Jag har slutat kolla termometern, det gör ju ingen skillnad att jag står och glor på den och jag har inget behov av att vara "värst". 
Jag mår "bara" dåligt, helt enkelt. De flesta förstår, andra tycker att man gnäller. 
Rädd är jag också, det erkänner jag. Rädd för att Tor har sina vägar förbi här...en liten gnista...
(null)
Våra första paprikor <3

Läser all info, alla råd, alla förbud och tycker att det är synd att man måste tala om såna självklarheter som att inte slänga fimpar på marken, inte grilla eller elda i skog och mark...inte slänga glasflaskor eller petflaskor i markerna osv...Men de nonchalanta bryr sig inte...och vart har vanligt sunt förnuft tagit vägen? 
Okey, jag vet att jag låter som en gammal präktig moraltant nu...och ja, i det här fallet är jag det! ;-) 

Viktigt nu:
Vatten! I sig och på sig.
Tre s: svalka, skugga, salt
(null)


Jag vilar inomhus. Och i tankarna förbereder jag helgen. Jag tog beslutet att gå kursen. Träffa mina vänner. Bära eller brista. Det kommer att bära!...:-) Tillit! <3
(null)
Den nya trumman

Jag går ut på förstukvisten
Värmen slår emot mig
Lyssnar
Torra löv rasslar i den varma vinden
Tar några steg på gräsmattan
Det krasar under mina fötter
Jag vädrar i luften
Nej, ingen röklukt

Så blir allt stilla
Ödesmättat stilla

Ber om änglavakt
För skogen
För djuren
För människorna
<3
(null)

Lite jobb blir det också snart. Egenföretagare är aldrig riktigt ledig...men visst, det är ett val vi gjort och jag klagar inte, bara konstaterar. :-)


Kärleksljus
❤️


Taggar: #enlitengnista#gnäller#info#vatten#vind#paprikor#ödesmättat#tillit#beslut;

Kommentera inlägget här :