Ett skapelsens mirakel

publicerat i Allmänt;
(null)

Natt 28 juni
Svårt att sova. Det blev regn på kvällen. Inte mycket men ändå. Sen kom solen och plötsligt var den där, den vackra regnbågen. Stark och magisk. 

Jag vandrar på en bro
En bro av vackra färger

Jag vandrar med blicken
Från vänster till höger

Och tillbaka igen

Var börjar du? Var slutar du?

Det sägs att det finns en skatt
Vid regnbågens slut...
(null)

(null)

(null)Därefter kom detta färgspel...

Nu är det natt och blåsten är här igen. Himlen skiftar färg och ljus hels tiden. Det är ett så mäktigt skådespel. 

Och där bakom träden tittar moder måne fram, stor och gul och vacker. 
(null)

Har nyss lyssnat på Mark Levengoods fina sommarprogram. Trots allt svårt och jobbigt han har att berätta från sitt liv finns hela tiden den där härliga, varma humorn. Och den där förmågan att hitta det positiva i händelser. Det är så äkta. 

Och trots att han hotats och misshandlats för sin sexuella läggning så säger han så här:
"– Att vara homo är ett skapelsens mirakel och jag är så glad att just jag blev utvald." <3

Och han är inte rädd. Han har en tillit och en tro som jag önskar att jag själv kunde ha. <3



Nu ska jag göra ett nytt försök att sova :-)
(null)
Mitt i juninatten...

....och så blev det morgon...
(null)
...tidig morgonpromenad till sjön :-)

Det blåser kraftigt denna fredagsmorgon 29 juni...

Ha en fin dag och en härlig helg!

Kärleksljus 
och massor med tillit
❤️

Taggar: #skapelsensmirakel#regnbåge#fullmåne#vidregnbågensslut#tillit#morgonvidsjön;

Kommentera inlägget här :