Fred och demokrati. En liten utställning

publicerat i Allmänt;
En liten "tavel- och ord-utställning". Om ni tycker att texten är "sned" och lite suddig så ja, det är den ;-) Det är inget fel på er syn, allt är under kontroll och precis som det ska vara. Och det finns en mening med det...:-)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Min tanke bakom detta är att vi matas med så mycket ord hela tiden att vi ibland missar budskapen. Men om vi måste stanna upp och koncentrera oss kanske budskapen lättare går in? 
Nej, det är inget experiment, bara en tokig idé från mig...;-)

Något som jag ser som viktigt nu i valtider ör att fundera på är "vad betyder demokrati för mig?"
Okey, det kanske inte är något man ligger och funderar på i hängmattan eller på badstranden...studera molnen är mer avslappnade eller bara slumra till, jag vet, men ändå...
Demokrati  är något vi har nu, men hur länge till? 

Kloka ord ska naturligtvis inte bara sitta i en ram, de ska leda till handling också. "Små saker med stor kärlek" <3
Det räcker långt! 

Just för stunden nu tänker jag inte fundera så mycket på just demokrati...jag funderar på att göra något kul (demokrati är också kul!)...

Nu har jag funderat klart! 

Fred, frihet och hopp!
❤️

Taggar: #fred#frihet#tolerans#demokrati#litenutställning;

Kommentera inlägget här :