Det regnar på Moder Jord

publicerat i Allmänt;
(null)

Nej, det ser inte ut så här utanför mitt fönster idag. Regnet öser ner. Och när vinden tar i piskar dropparna mot fönstret. 

Visst kan man bli arg och besviken men privat gör mig detta inget. Jag myser inomhus. Moder Jord tar tacksamt emot allt regn hon kan få. 

Midsommarafton ser ut att bli regnig också. I alla fall här i min vrå av landet. Synd för alla som planerat utomhusaktiviteter men jag, ja, jag stannar väl inomhus :-) 

Förr, när barnen var små hade vi alltid vänner och släkt på besök. Varierande väder. Men jag minns mest soliga dagar, fast en del kalla. 
Det är fina minnen, men livet är bra nu också. Barnen är vuxna och roar sig på sitt håll. Allt är som det ska vara. 

Årets längsta dag i dag. Sommarsolståndet. Kanske svårt att känna och uppleva magin i detta när regnet öser ner men ändå, jag trummar lite och känner tacksamhet till ljuset. 

(null)

Jag har en till bild som jag vill dela med mig av. Från Facebook. Väldigt aktuell i dessa dagar: 
(null)
Tänkvärt <3

Önskar dig en fin midsommar. Oavsett väder. ;-) Man kan fira inomhus också. 
Ta det lugnt i trafiken! 
Var rädd om dig! 
Kärleksljus
❤️

Taggar: #maginisommarnatten#regnarpåmoderjord#firainomhus#längstadagen;

Kommentera inlägget här :