Det är inte en sån dag

publicerat i Allmänt;
Läser och lyssnar på en meteorolog som svarar på frågor angående våren i Gävleborg..."Det kanske inte blir barmark förrän i juni". Va?????
Det avgjorde saken: jag emigrerar! I alla fall tillfälligt :-) Och absolut söderut...;-) 

Eller ja, i alla fall en vecka i maj, till Gotland ;-))

För ärligt talat, jag bryr mig inte längre  om att snöflingor är unika och vackra iskristaller, jag ser bara vad de ställer till med när de gaddar ihop sig...ett par cm till kom i natt...och det har snöat även idag.

Men, hallå, tänker du kanske, ska jag inte försöka tänka positivt nu? ;-)  Svar: nej, det är inte en sån dag...

(null)
Här ligger de, snyggt staplade och avgrenade, skogens stolta träd...de har gjort sitt här nu...deras fortsatta öde vet jag inget om. Tack träden för den tid ni växte här!  :-) 

Jag svarar i telefon i tron att det är maken som ringer. Har inte glasögonen på mig så jag ser inte numret på displayen. 
"Hej, jag heter NN och ringer från  Vitaepro. Har du tid en minut?" Säger en väldigt hurtig röst i mitt öra.
"Nej, det har jag inte och jag är inte intresserad av  Vitaepro, tack ska du ha och hej då!" Svarar jag på inandning och suckar på utandning...Så lätt blir jag av med den callcentermänniskan. Börjar nästan bli proffs på detta ;-) 
Jag vet, det är synd om ungdomarna som har dessa jobb men de är inte mitt ansvar. "En minut"? Knappast...men de har lärt sig hur de ska snärja en...;-) 

Nej, jag är ingen positiv människa idag och detta blev inget positivt inlägg...det är inte en sån dag...

Men, det är fredag! I morgon går solen upp 06.03 och inte ner förrän 17.58! :-) 

Trevlig helg! 
❤️
(null)
Ur Årets saga av Elsa Beskow 

Taggar: #inteensåndag#timmerstockar#nejtack;

Kommentera inlägget här :