Övning pågår

publicerat i Allmänt;
Rättning från föregående inlägg: Rickard Söderberg var på Gävle Teater och inget annat. Rätt ska vara rätt. ;-)


Jag vaknar och inser att jag inte alls är på väg till Åland i färjan som först var en restaurang som man kom till via en hiss...en man kom fram till mig när jag satt lite avsides läsandes en broschyr om något andligt evenemang medan maken förvirrad letade info om vart vi var på väg. Jag visste ju redan att vi var på väg till Åland. Mannen som kom fram till mig sa: "men inte ska du behöva sitta här"...

Ja, det var lite fragment från en lång dröm, eller om det var flera drömmar som smält ihop till en i mitt dunkla minne? Jag vet att jag också, som vanligt, drömde att jag förgäves försökte få info om vilka dörrar jag skulle låsa inför kvällen i den arbetslokal jag befann mig i...

Jag är ingen drömtydare men jag tror, rent amatörmässigt att det där med att låsa dörrar handlar om att jag själv måste välja vilka dörrar i livet som ska stängas och låsas. :-) För att gå vidare och öppna nya dörrar. 

(null)
Mina "hjärtestenar" <3

Plötsligt har det hänt: snöandet har upphört. Allt känns blött och tungt. 

Jag längtar efter våren. Men räds vårfloden. All denna snö...Fick av en granne veta att det är ingen tjäle i jorden, det är bara väldigt blött...
Men så är det...måste ta oss igenom detta också innan vi kan njuta av våren. 
Efter denna vinter när ordet "snösmocka" slog igenom på allvar! Om och om igen...

Själv måste jag pga kraftig värk i hela kroppen stanna i idet hela dagen. Och det hjälper inte att vara vare sig arg eller ledsen över det. Acceptans och tillit...övning pågår...;-) 

När man letar efter något, hittar man ibland något annat:  (null)
Älgarnas berg. Akvarell av Hag Hans Engstedt. 
(null)
"Solen börjar värma". Av samma konstnär som ovan. Tycker dessa vykort passar in väldigt bra just nu. Hag Hans Engstedt drev förut Vildmarksgalleriet i Mo, Ockelbo. Så synd att det inte finns kvar. Hade varit ett perfekt utflyktsmål med barnbarnen. Var där med sönerna några gånger. 

Hittade också detta vykort från en av besöken i Vilhelmina: 
(null)
Väraldenolmai. Världsstöttaren. Motiv från Nåjdtrumman. :-)

" Smält min is,
låt min snö
gå i tö,
suckade vintern till våren.

Kanhända, kanhända om solen vill,
vi vänta väl ännu en månad till,
så kanske det sker, sjöng våren."
-   Gustaf Fröding -

Hoppas att solen "vill", snarast!  ;-)

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #rättelse#drömtydning#snö#tö#omsolenvill;

Kommentera inlägget här :