Hurra för olikheterna - din själ och din kropp

publicerat i Allmänt;
(null)

"Du är så mager att du måste gå in två gånger i ett rum innan man ser dig."

"Oj, oj, så magra handleder du har."

"Du är så mager så det inte känns något skönt att krama dig."

"Du måste äta ordentligt, du är ju bara skinn och ben."

Osv...
Det där fick jag höra som barn och ung. Och även om det bara var tanter som klagade så fanns känslan av att inte "duga" kvar långt upp i åren....och jag har aldrig lärt mig att tycka om min kropp även om killar aldrig klagat...Kvinnor kan verkligen trycka ner varandra! :-(

Och efter två graviditeter blev jag tjock... och ingen sa något om det...jo, en sa: "vad roligt att se att du också kan vara tjock"...???
(null)
Från Fb


Jag ser på bilden av en atletisk man och en kurvig kvinna som vandrar hand i hand längs en strand. De är så vackra och ser så lyckliga och kära ut. 10 år har de hållt ihop. Kvinnan la upp bilden på sin status. Och vad hände? Jo...hon fick oförskämda och hatiska kommentarer om sin kropp och framför allt ifrågasattes det hur han kunde vara ihop med henne...???
(null)
Från Fb


Tänk om:
vi fick känna att vi duger som vi är, att vi är vackra som vi är, att få må bra i de kroppar vi har

Tänk om:
alla förstod att kärlek inte handlar om ett visst utseende...

Finns det någon vackrare än en kvinna som mår bra i den kropp hon har? Våra kroppar är våra själars tempel. 
(null)
Från Fb

Idag, den 21 mars, uppmärksammar vi våra härliga olikheter. Det är   downsyndrom-dagen. Och vi rockar sockorna! <3
(null)

Idag hörde jag hackspetten igen och fågeldrillar i solskenet. Det droppar från taken. Solen värmer. Jippiii! 

Ikväll ser jag "När livet vänder"...

Ord för dagen: Olikheter och Själar

Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️

Taggar: #olikheterna#själen#kroppen#rockasockorna;

Kommentera inlägget här :