Oss till mötes

publicerat i Allmänt;
(null)
Hm...nu avverkas det igen. Denna gång bakom lilla stugan. 

Ooops, har visst glömt bort "kungliga vrån" här ;-) Inget gemak får dem hos mig, bara en liten vrå ;-)
Grattis i efterskott, Victoria, du hade namnsdag igår. (Jag vet! Man får inte "dua" henne, men jag struntar i sånt) Och så har det fötts ännu en svensk prinsessa som bor i London. Adrienne ska hon heta. Det hade nog ingen gissat på. ;-) Snart har vi nog en hel del "Adrienner" här i landet. Det brukar smitta...;-)

(null)
För två år sedan....Vårkänsla de lux! :-)



"Du är vad du tänker"
Okey: "smal, smal, smal...." ???

"Du är vad du äter"
Okey: "choklad, sardin, nöt (?), skorpa..." ???

Jag vet, jag bara fånar mig...;-) 
Men ibland blir jag lite trött på såna rubriker/budskap....

Man kan tänka sig smal, har jag läst...istället för att äta sig smal...;-)Eller röra på sig... ;-) Eller kombination förstås ;-) 

Man kan fasta också...bara dricka alltså...
Det är urtråkigt kan jag meddela. I alla fall under en längre tid...jag "syndade" ibland och tuggade på gurkskivor...;-) 

Smal blev jag i alla fall ;-) Fasta i kombination med cykling och "mag-muskel-träning"... 
Nu passar det nog bättre med "att tänka på vad jag äter" kombinerat med yoga och promenader för min del. Längre promenader när snön är borta och vårfloden över...;-) 

Ibland skapar media nya ord. Som i Expressens ledare igår: "björklundar" dvs ett verb som antyder att Jan Björklund är ute och björklundar när han går till val på gammal skåpmat...fniss...:-) 
(Jag gillar lek med ord)

Okey, det känns som om våren ännu är avlägsen, men ljuset, ljuset är här! Dagarna blir längre! Sååå skönt. 
(null)
Vi vandrar mot ljuset...vårljuset...

Ljuset har vilat i mörkret, nu kommer det oss till mötes...

Kärleksljus
❤️
(null)

Taggar: #adrienne#björklunda#tänker#äter#ljuset;

Kommentera inlägget här :