Fantasi, syrendoft och åska

publicerat i Allmänt;
(null)
Vad ser du? Okey, en träbit, två stenar och en rostig pryl...jag vet...men jag ser fiskar...;-)

Fantasi. Jag skulle kunna skriva massor om det men jag överlåter det till några mycket kloka människor:

"Allt stort som skedde i världen skedde först i någon människas fantasi"
Astrid Lindgren

"Böcker förbättrar barnens fantasi, det är sant. Men det är mer sant att barnens fantasi har behov av böcker för att kunna leva utan böcker"
Astrid Lindgren

"Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad till det vi redan vet och förstår, medan fantasin omgärdar hela världen omger hela världen, stimulerar framsteg och föder utveckling"
Albert Einstein

"Logiken kan ta dig från punkt A till punkt B. Fantasin kan ta dig vart som helst"
Albert Einstein

"När jag ser på mig själv och mitt sätt att tänka, så måste jag dra slutsatsen att fantasins gåva har betytt mer för mig än förmågan att tillägna mig ny kunskap."
Albert Einstein

"Ambition är inte vad man vill göra, utan vad man gör. Ambition utan handling kallas fantasi"
Okänd

"Kärlek är fantasins seger över förnuftet"
Mark Twain

"Bara människor utan fantasi flyr in i verkligheten"
Loesje

"Fantasi är början på skapande"
George Bernard Shaw

Utan fantasi, inget skapande, för min del ;-) 

(null)
Idag sprider sig Syrendoften över hela gården. Det är bara att njuta. <3

Hettan slår emot en som en vägg när man går ut.
Plötsligt hörs ett muller...närmare och närmare...blixtar...mörkare moln...det blåser upp en kraftig vind...
Det är så mäktigt! 
(null)

(null)

(null)
Det blåser så kraftigt att jag måste stänga fönstret. 

Lika snabbt som det kom, lika snabbt drar det bort. Söderut. Det hade gärna fått kommit lite svalkande regn också...här är sååå torrt...

Ähum? Nu mullrar det igen...

1 juni. Första sommarmånaden som känns som om den pågått ett bra tag. ;-) 

Huvudvärken vill inte släppa taget. Jag vilar en stund i min svala myggfria zon ;-) 

Tänker på vänner som har det jobbigt av olika anledningar. Ber för dem. <3 Talar med änglarna. 
(null)
Visst är den underbar! Min fina drömfångare som jag fick i present från en kär vän igår. <3

(null)

Trevlig helg! 
❤️

Taggar: #fantasi#förstajuni#åskanmullrar#syrendoft#drömfångare;

Kommentera inlägget här :