Fullmåne och ljusa nätter

publicerat i Allmänt;
(null)
Moder Måne 22.35 i går kväll <3
(null)
Moder Måne 23.06 i går kväll. (Och nej, båten är ännu inte sjösatt)

Det finns något magiskt vackert över fullmåne och ljusa nätter...känner jag. Trummade och sjöng och mediterade igår kväll. Sen somnade jag i min myggfria zon :-)

Den här dagen bjuder på värme, sol och en lite svalare vind. Skönt, tycker jag. 

Ledsen blev jag när jag hittade två döda fåglar på gräsmattan...så vackra...vet inte vad som hänt...hoppas att det inte är ett par som har ungar någonstans....den mörka fågeln är en Grönsiska, hane, men den ljusa...hona? 
(null)


Göken är alldeles "galen" idag. Antingen svarar hen sitt eget eko eller så har den en polare som svarar....;-)

Rekordmaj går mot sitt slut. Juni ser ut att börja lika varm som maj slutar. Otroligt...
(null)
Idag fick de sista nickande rosorna från morsdagsbuketten vila i en skål ute i skuggan. De är ännu vackra. <3

Till sist:
(null)
Något att tänka på :-) 

Hoppfullheter
❤️



Taggar: #fullmåne#magiskaljusanätter#dödafåglar#galengök#rosor;

Kommentera inlägget här :