Sköna maj?

publicerat i Allmänt;
(null)


Sköna maj...nja..nej! Kryper ner i sängen igen...regnet, kylan...brr...
Hunden har varit ut på förstukvisten och vänt...maken är besviken på sin lediga dag...han hade ju så mycket "utegöra"...jag påminner om att det finns "innegöra"...mmm...

Det finns annat än vädret som får mig att frysa idag...nazisterna tågar i Ludvika och Boden. 
Demonstrationsrätt, visst men:

Citerar Malena Ernman: 

Varför inte följa FN:s konvention mot rasism? Där står det tydligt att anslutna stater förbinder sig att "olagligförklara och förbjuda organisationer, samt organiserad propaganda och all annan propaganda, som främjar och uppmanar till rasdiskriminering". (DT 2017)

Underbara Hedi Fried 93 år och förintelseöverlevare åker till Ludvika när nazisterna demonstrerar...
Hon säger att det är viktigt med motdemonstrationer och att vi pratar, berättar, protesterar. <3

Mitt påpekande om "innegöra" gav frukt. ;-) Maken städar och rensar och jag borde göra detsamma. (Det doftar gott av såpa.)

Eller bara vila? ;-) 

Hur som helst: Välkommen Maj månad! Dags att bli varm och grön nu våren! 

Ska nog ta hand om den där tidningshögen som ligger där och skräpar...tror jag...sen vila...

Ikväll är det "Världens viktigaste kväll" på 4:an. Chans att bli Världsförälder. <3

Varmt Kärleksljus och Härliga Hoppfullheter!
❤️




Taggar: #skönamaj#motdemonstrationer#innegöra#såpadoftargott;

Kommentera inlägget här :