Novembertorsdag

publicerat i Allmänt;
(null)
Löv (blad) inomhus. Plötsligt ser jag hur många saker som är dekorerade/formade som löv jag har runt omkring mig ;-)  Som den här skålen från mitt barndomshem. 

När du läser detta kanske de har hittat Dante. Nu i skrivande stund är han fortfarande försvunnen. Tankarna går till föräldrar och andra anhöriga. Deras oro går inte ens att föreställa sig. En mardröm som dessvärre är verklighet. Jag kan bara göra en sak: be. Jag är inte religiös men jag ber ändå, till Gud och änglarna. 

Dagen är grå. Mulet. Grå moln. Fuktig luft. Värmegrader. Jag lunchar på jobbet tillsammans med maken och yngste sonen. Gott och mysigt. Även om diskussionen angående den politiska situationen blir lite häftig. ;-) Men hellre engagemang än likgiltighet! 

(null)
En fin magnet :-) 
Finns fler saker med lövmönster som jag inte plåtat ännu. ;-)



(null)
Kändes lite aktuell nu...ur  "Hylands Hörnas ABC-bok" som såldes för välgörande ändamål. För många många år sedan ;-)

Ta vara på dagsljuset så mycket du kan. Och dela med dig av ditt inre ljus. <3

Här kommer 
Kärleksljus
från mig
❤️

Taggar: #försvunnen#bön#lunch#lövinomhus;

Kommentera inlägget här :