Brittsommar

publicerat i Allmänt;
(null)

Nu snackar vi brittsommar! Sol, blå himmel och 18 grader varmt. :-)
Sätter mig en stund i solen. Njuter. 
(null)
Fårsknnet under rumpan för säkerhets skull ;-)
(null)

Grubbel och ältande...nej, jag har fått nog av det. Varje gång det dyker upp någon sån där mindre trevlig minnesbild, något tillkortakommande, något jag borde gjort på något annat sätt eller dessa "varför", som min hjärna älskar att spela upp för mig...säger jag stopp genom att tänka mig att jag slår upp en port och går ut i framtiden. Porten smäller igen bakom mig...hårt...

Det finns alltid en syndabock. Det ligger liksom i människans natur att svära sig fri och skylla på någon "annan". Slippa ta det personliga ansvaret. Katolska kyrkan har en "syndabock", en riktig "bock": djävulen. Påven går nu ut och skyller alla dessa sexuella övergrepp som präster utsatt barn för, på djävulen...
Usch och skäms påven! 

(null)
Dessa höstfoton togs på förmiddagen idag, innan molnen dragit förbi. Vackert ljus ändå, tycker jag. 
(null)


Det var en mörk natt, den som var. Nymåne. 
Natten innan hade "någon/något" hämtat en matta från bänken på förstukvisten och dragit ut den på gräsmattan. Det syntes att någon bitit i den...hm...undrar vem? Räven kanske? 

Och talgoxarna gör sig påminda...
(null)

Älskade djurliv. Älskade skogsliv. <3

Herrn i huset och hunden i huset är på hemväg. De är välkomna. :-) 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #brittsommar#slutpågrubbel#skämspåven#djurliv;

Kommentera inlägget här :