Alla är vinnare men ingen vann???

publicerat i Allmänt;
Jaha...alla är vinnare trots att ingen vann? 
Okey. Eller nä, inte okey. Bara väldigt knepigt. Och ovisst, extremt ovisst. 

Kl 00.47 säger jag god natt. Orkar inte lyssna på eller se en enda politiker till... ;-)

Vaknar på morgonen, det är måndag, solen lyser in genom fönstret, maken och hunden är redan på jobbet. Frukost och surfa nyheter. Reaktioner. Försöker hitta något positivt...nä... Ovisst läge och det känns så stängt, låsta positioner...det framgår så tydligt att blockpolitiken är ett hinder för demokratin. 

Lägger i en tvätt i maskinen. Suckar lite...
Jag har gjort mitt. Det är inte mitt fel att politikerna inte är vuxna nog att kunna samarbeta. Eller vilja söka breda lösningar. (Gäller "sjuklövern")

Den gula stapeln på diagrammen blev inte så hög som befarats. Vet inte om det är till så stor tröst när deras inflytande är, i mina ögon, ändå alldeles för stor. 
(null)


Det mulnar på. Ska bli regn i eftermiddag. 
En maskin tvätt till.

Huvudet värker. Halsen lika så. Kommer den "vilande" förkylningen bryta ut nu? 

En vän skriver så bra om känslorna dagen efter valet. Om att "göra det goda spännande". Tack Mia! <3 Blev uppmuntrad av dina ord. 

Nu börjar det stora arbetet med att kämpa ännu mer för allas lika värde och mänskliga rättigheter. För våra barn och barnbarns framtid. Den kampen är inte fastlåst, den är inte död. 

Först återhämtning och eftertanke. 

Nu har det börjat regna. Mörkgråa moln över ån. 

Jag kör en maskin till...

(null)
Nämen, precis...;-) (Från Fb)

Igår lämnade ännu en av "56-orna" jordelivet: Frank Andersson. Jag har väl aldrig direkt gillat brottning men det var/är ändå något speciellt med de där fem idrottsstjärnorna . Såna härliga personligheter. RIP Frank. (Linda Haglund dog 2015. Ingemar Stenmark, Tomas Wassberg och Björn Borg vandrar ännu kvar här på jorden) 

Medmänsklighet
❤️





Taggar: #allaärvinnaremeningenvann#gjortvadjagkan#tvättar#kampenärintedöd#låstapositioner#femtiosesexorna;

Kommentera inlägget här :