Älskade stad

publicerat i Allmänt;
(null)
Någon som kan namnet på denna skönhet? 

Måndag. Första måndagen i månaden. Klockan 15 testas larmet som ljuder över staden. Det hörs väldigt väl på jobbet. Det är sommarvarmt så vi har fönstren öppna. 

"Du ska väl rösta?" , säger sossedamen som just lagt en folder i min hand, när jag passerar valstugan. Hon spänner ögonen i mig. "Jaaadå! Självklart!", svarar jag. Hon ler och nickar belåtet. 
Jag var på väg till frissan i sensommarvädret. På vägen hem igen är det trångt att ta sig fram mellan valstugorna. Mycket folk. Många vuxna men ännu fler skolungdomar. De senare har väl fått som uppgift att gå och få info i stugorna. Vid SD:s stuga står bl a en ung flicka som har ett till synes utländskt ursprung. Jag undrar vad hon känner och tänker där hon står och lyssnar på rasistisk propaganda... :-( 

Det är härligt att vara i stan igen. Jag älskar folkvimlet och stadsljuden. Jag älskar det mer än vad jag orkar, tyvärr. Blir väldigt fort trött...

(null)
Efter jobbet går jag längs med ån och kajen ut till mitt boende. Här är såå fint. <3
(null)
Ljuvlig septemberdag! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #älskadestad#duskavälrösta#valstugor#frissan#stadensljud#folkvimlet#längsåochkaj;

Kommentera inlägget här :