64 miljoner ägg

publicerat i Allmänt;
(null)
Vide, ägg och fåglar. Lite påskpyntat inne. 

Jag läste att Jacob Samuel röstades ut från Stjärnornas Stjärna. Opera var inte hans grej tydligen. Jag såg inte programmet men kan ändå känna med honom. Jag var ju hans barnvakt när han var liten. En sån fin kille. 

Söndag före påsk. Palmsöndagen enligt den kristna traditionen. Nu går vi in i Stilla veckan. 

Även om v, maken och jag, i inte är medlemmar i Svenska Kyrkan längre (vi har våra personliga skäl) så får vi ju hem en tidning från församlingarna. I den hittar jag följande intressanta fakta om vårt äggätande:

På påskafton äter vi i Sverige mer än 6 miljoner ägg i timmen!  Och 64 miljoner ägg under hela påsken!  Det motsvarar 4000 ton ägg, vilket är lika mycket som 667 elefanter väger tillsammans! 

Och godis då? Håll i dig nu: vi smaskar i oss 13 400 ton godis under påskveckan. Vilket är lika mycket som 2 233 stora elefanter! 

Visst är det lite skrämmande siffror det där med godiset! ...men godis är gott...även om det inte gör gott...;-) 
(null)
Lite påskpyntat ute också :-) 

Vilket fint söndagsväder! Passar utmärkt för lite "vårbruk" vilket för min del handlar om att räfsa i rabatterna. Tills kroppen sa: "men hallååå, vad sysslar vi med?" 

(null)
Här sker nu inflyttning..<3

(null)
Och så har den här speciella fågeln fått komma ut också :-)

(null)
Två "vårnjutare" <3

Så var det ju då dagens påskkort. Varsågod:
(null)
:-) 

Stilla veckan ligger framför oss. Inte särskilt "stilla" för de flesta men ändå. Hoppas att väderprognosen håller vad den lovar. :-) Så att solen värmer din kind <3

Kärleksljus
❤️

Taggar: #ägg#påskpyntat#räfsat#vårbruk;

Kommentera inlägget här :