Gilla läget

publicerat i Allmänt;
(null)
Närbild Tussilago. Eller Hästhovsört om man hellre vill använda det namnet.

Det snöar ymnigt när vi tillfälligt lämnar torpet för stan. Och det blåser kraftigt. Det är bara att "gilla läget".
"Gilla läget" får jag lov att göra i tandläkarstolen också. Bedövningen tar och inget gör ont men vad märkligt det känns i tunga och läppar. Får vänta länge med att äta. Men nu är jag klar hos tandläkaren för i år, hoppas jag, några tusenlappar fattigare. 

Nästa inbokade "kontroll" i min kalender är synkontroll i slutet av månaden. Lär väl inte heller bli särskilt billigt...hm..."gilla läget"...;-) 

Rensning pågår i både torp, lägenhet och arbetsplats. Kartonger fylls på. Några ska till second hand, andra ska skickas och några ska lämnas över personligen. Så tacksam och glad över alla som vill ha det jag själv inte behöver. Så slipper jag slänga. Det känns så fel att slänga! Nu kommer det till användning på olika sätt. Det är en sån befrielse med utrensning! "Gillar läget!" :-) 

Snart påsk. Konstrundor. Funderar på att åka lite längre bort i år. Hm...Avesta kanske? ;-) 

Maj månad kommer bli väldigt speciell för oss. Inte "bara" Gotlandsresan att se fram emot...Berättar snart...;-) 

Din måndag var bra...hoppas jag! 

Hoppfullheter
❤️


Taggar: #gillaläget#snö#tandläkare#utrensning;

Kommentera inlägget här :