Bara det blir varmare så...

publicerat i Allmänt;
Jag har en "vän" där ute på fältet där man avverkade för några år sedan och där nya granar nu tittar upp. En stabil "vän", väldigt tyst. :-) Idag har vi gjort samma sak, "vännen" och jag, vi har solat våra ansikten. ;-) 
(null)
Den här vännen har liksom två ansikten...ser du det? 

Nej, jag har inte blivit "skogstokig" här ute i torpet. ;-) Jag har alltid varit så här...tokig...:-)

Dagens vårtecken: citronfjäril. Lycka! <3

Jag gillar att våren kommer lite pö om pö, så att man hinner med att se och upptäcka alla tecken. Men, jag längtar efter mer värme så att man kan vara mer i gamla stugan. 

Både maken och jag tänker och pratar i termer som "bara det blir varmare så..." Maken är mer otålig och rastlös än vad jag är. Byggnadsställningen ska upp så att huset äntligen får sina vindskivor, jordkällaren målas och golvet fixas, utemöblerna ska ut, hallgolvet målas, fönster lagas...listan är hur lång som helst...en sak i taget...bara det blir varmare så...

Hoppas solen på Dig skiner!

Kärleksljus
❤️

Taggar: #baradetblirvarmareså;

Kommentera inlägget här :