”Majblomme-nostalgi”

publicerat i Allmänt;
(null)
Ur en gammal bok. Tycker om bilden. :-)
 
EU?
Javisst, för min del. 
Visst finns det en hel del beslut som känns märkliga och fel för oss svenskar, men jag tror på samarbete. 
Britterna? Ja, vad tror dem på? Vad sysslar de med? Nu ska det visst bli "Halloweenbrexit"...??? 
 
Många nya ord nu, t ex "servettbudget" och "flygskam".  De visar på det märkliga och knepiga politiska läget i vårt land...
 
Snart maj. Nu säljs årets majblommor. :-) 
Hittade i en ask i torpet en samling majblommor från förr. Inte jättegamla men ändå. 
(null)
 
(null)
 
(null)
Den här var ju extra söt :-)
 
Fortsatt kallt här i min del av världen. Bara några futtiga plusgrader trots blå himmel och sol. Längtar så efter vårvärmen. 
 
(null)
"Hörni, ska vi inte ta och gå in nu?" <3
 
Maken har fått "gamlajobbet-nostalgi" och ringer runt till gamla jobbarkompisar...:-) Det kanske hör till åldern? ;-) 
 
Själv nöjer jag mig, än så länge, med "majblommenostalgi". Någon ska väl göra det också ;-) 
 
Frid och Fred
❤️
 
 
 
 

Taggar: #majblomman, #majblommenostalgi;

Kommentera inlägget här :