Välkommen april!

publicerat i Allmänt;
1 april
"Den enda dagen på året som svensken är källkritisk" ;-) 
Läser jag på Fb. 

Lurad? Nja, jag tror inte det. ;-) 

Det finns saker som skrivs som man önskar att det var aprilskämt men som inte är det. Och så skämtas det om saker som inte borde skämtas om. 
Men det finns självklart riktigt bra skämt också. 
Orkar inte ge exempel. Kroppen värker idag och tröttheten tar tag i mig. Men inte till 100%! :-) 
Men i alla fall: Välkommen april!!!

Jag kollar efter vårtecken hela tiden när jag är ute. Blåsippsbladen tittar upp bland fjolårslöven. Och i myrstackarna är det full action. Visst ja, häromdagen fladdrade en brun fjäril förbi. Hann inte se vilken sort. 
Såg i en "gotlandsgrupp" att Sädesärlan har kommit till ön! "Langhalu" heter den på gotländska.  :-) 
Och ja, jag lääängtar till Gotland, snart bara en månad kvar sååå...;-) 

(null)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #lurad#källkritisk#vårtecken;

Kommentera inlägget här :