Äntligen måndag

publicerat i Allmänt;
Från gårdagens anteckningar: 

Genom ett fönster beskådar jag en fight. Mellan två gäng, andgänget och skatgänget. Änderna är fem till antalet, skatorna fyra. Skatorna har varit här och pickat mat en bra stund när andgänget kommer och vill ta över. Skatorna kaxar upp sig och går till attack. Till ingen nytta. Änderna går till motattack. Skatorna samlar ihop sig och verkar snacka taktik. De pushar fram en i gänget som hoppandes försöker attackera. Får sig ett bett. Ett tag tror jag skatorna gett upp men nej. En är lite skraj, gömmer sig i vinbärsbusken och är mer en åskådare än en deltagare. Skatorna attackerar också varandra. (!) Efter en stund lugnar alla ner sig men helt klart är skatorna i underläge. De stannar på platsen men får finna sig i att ideligen bli bortmotade via små bett från änderna.  :-) 

Måndag: 
Vilodag för mig, arbetsdag för grabbarna. Jag lyssnar på min kropp och ger efter för tröttheten. För att jag måste. 

Får en rapport om läget på jobbet: 
(null)
"Äntligen måndag" ;-) 

Jag återkommer i bloggen i morgon, förhoppningsvis utvilad och alert. ;-)

Frid och Fred! 
❤️

Taggar: #måndag#arbetsdag#vilodag#fightmellanskatorochänder;

Kommentera inlägget här :