Stillheten före och efter

publicerat i Allmänt;

Stillheten före oväder känns ödesmättad.

Stillheten efter oväder känns befriande.


Jag kan fascineras av naturens krafter. Av blixt och dunder. (Om jag inte är ute i ovädret förstås) Men skyfallet i den stormliknande blåsten igår kväll var inget jag direkt uppskattade. "Snacka om regn som piskar ned". Men träden höll och blixten slog inte ned just här i alla fall. Vi fick elproblem som tämligen snabbt fixades. 

Fortsatt hög luftfuktighet. Det uppskattar jag inte heller. Men vad göra? Bara att "gilla läget". 

(null)
Börjat plocka lavendeln. Som ska torkas. Älskar lavendel. De doftar gudomligt.
(null)
Lavendelblå. Så underbar färg. 
(null)

Tro inte att jag tänker sluta "plåga" er med lavendel. Nej, nej, det kommer att komma mer. :-) Senare.

(null)
"Ibland ligger vi tätt in till varandra, ibland en bit ifrån" :-)

Just nu bjöd maken mig på något vi trodde var paprika...det var det inte...det var chili! ...Vi verkar ha lite dålig kontroll på vad vi odlat ;-) 

Du tillönskas en trevlig helg! 

Kärleksljus 
❤️

Taggar: #lavendel#stillhetenefterovädret#befriande#chili;

Kommentera inlägget här :