Tors dag

publicerat i Allmänt;
(null)
"Det är inte Balderväder ute..."

(null)
Mäktigt när Tor dundrar på här...

"Det känns som om jag blivit lite smalare", säger jag. 
"Jaha", säger mannen i mitt liv och jag ser på hans blick att han inte förstår vad jag pratar om. 
"Nähä, inte det", säger jag och suckar ;-)

Kroppsideal. Kroppsaktivism. 
Fler och fler artister/kändisar/stjärnor har behov av att visa upp sina "icke perfekta kroppar". Kvinnor alltså. På en del bilder är det ganska tydligt att "ja, en celluit där ja"...på andra måste man titta en stund och fundera på "vad är det hon vill visa upp, är det det lilla vecket på magen, kanske?"
Visst det är bra att visa "naturliga, icke retuscherade kroppar". De här kvinnorna är ju förebilder för så många unga idag. Men mitt upp i alltihop dyker supermodellen Claudia Schiffer upp "naken"  på ett omslag med endast ett par skor och en kuvertväska som skymmer "vissa delar". Hon står i en märkligt obekväm ställning och hon är väldigt smal...Det är hennes comeback. Hon är 48 år och har tre barn. Hennes bild hyllas. Men vad är det hon vill visa? Och hur retuscherad är bilden? 

Izabelle är väldigt duktig på att leka själv. Hon verkar ha ett behov av det. Med dockorna (typ Barbie) ger hon sig ut i fantasins värld. Vilken gåva! "Har du det bra?", frågar jag. "Jaaa!", svarar hon och ler stort. Och jag minns. Jag var också "sån" när jag var liten, liksom hennes pappa. <3 

Snart kommer yngste sonen. Han kommer att mötas av kramar och viftande svansar. :-) 

(null)
Hittade ett gammalt nr av Good News Magazine...:-)

Var inte rädd! 
Var rädd om Dig!
Kärleksljus
❤️

Taggar: #åska#tors#dag#kroppsaktivism#fantasi;

Kommentera inlägget här :