Tystnad

publicerat i Allmänt;
Tystnaden lägger sig tung över mig. Barnbarnet är på väg hem. Maken och hundarna skjutsar ner henne. Inte hela vägen, föräldrarna möter upp i Uppsala. 

(null)
Linneadockorna blir kvar här. Ser lite trötta ut efter alla äventyr de varit på. ;-)

Det blir som vanligt tomt efter henne. Men det är ju så det ska vara. :-) 

Jag åkte inte med eftersom kroppen är skör just nu. 

(null)
Mest innelek idag, det regnar ju. ;-) Balder är expert på att plocka ut det som ska vara inne och in det som ska vara ute...;-)

Livet här och nu hos mig är lugnt. Via media kommer det svåra, sjuka, hemska nyheter. Ett ständigt flöde. Tanken kommer till mig: hur kan man ha behov av att döda??? Hur kan man slumpvis eller riktat välja ut offer? Som om det verkliga livet inte finns med människor av kött och blod. Människor med sörjande anhöriga. 
De som nu applåderar och hurrar över terrordådet i Norge, mot en moske, hur är de funtade? 

Nej, jag orkar inte gräva ner mig i frågor jag aldrig får svar på. Men visst kan man undra? 

I tystnaden hör jag mitt ständiga öronbrus (tinnitus). Det är inte behagligt. Det vet alla som har det. 

Nu hoppas jag att mina kära ska komma välbehållna hem i kväll. Jag överlämnar min oro till änglarna. 

Ny vecka på ingående. Jag hoppas att både din och min vecka blir väldigt bra. 

Hoppfullheter 
❤️


Taggar: #tystnad#tomhet#oro#änglarna;

Kommentera inlägget här :