Fröjdefull Jul

publicerat i Allmänt;
(null)

Ett ljus från öster
Ett mirakel sker

Änglar sjunger
Om glädje och frid

I välsignad juletid

(null)

Kan du känna energin från undret
Kan du se ljuset från stallet
Stjärnan har stannat där på himlen

En ung kvinna föder sitt barn
Långt hemifrån
I ett stall för längesen

Kan du höra änglasången
Glädjens budskap klingar ännu
Genom avstånd och genom tid

Budskap om fred och ära
Till alla folk överallt
Ta emot eller välj bort

Vi är fria här att välja
Kanske våga ställa frågan:
Var det verkligen till mig han kom?

Jag har frågat men ej fått svar
Men jag öppnar mig för undret
För det magiska i julenatten


(null)
Ett modernare julkort

(null)
Och så min lilla krubba från Mexico. 

Nej, här vann vi inget på Bingolottos uppesittarkväll. Men "kul att vara med" ;-) Och när kvällen övergick i natt och blev till julafton och mäktigaste julsången av alla "O Helga natt" tonade ut, ja, då spreds det lite julstämning  <3

Och vid tretiden är det Kalle Anka på tv, julemat och kanske kommer tomten snart? :-) 
(null)

God Jul! 
❤️



Taggar: #ingenvinst#fröjdefulljul#ohelganatt;

Kommentera inlägget här :