Healing, prosit och gamla drömmar

publicerat i Allmänt;
"Prosit" heter pappersnäsdukarna.Det är ju fyndigt, tänker jag och på den nivån ligger mina iakttagelser och tänk just nu. Medan jag lägger ännu en använd näsduk till berget av hopknycklade näsdukar som omger mig. Febern härjar runt i kroppen och jag hostar något förfärligt. Fryser och svettas omvartannat. En riktig dunderförkylning alltså. 
————
Isen försöker lägga sig på ån. Isbildning pågår. 

————-
En bra nyhet är att den illa skadade vargen som setts i ett Gävlerevir nu avlivats. Så att den slipper plågas mer. Men den fick plågas länge som följd av människors byråkrati...:-(
————-
Årets Blossa Julglögg får klart godkänt av oss som provsmakat. :-)
————-
Julkalendern. Har inte sett den men undrar om det någonsin funnits en kalender som fått helt godkänt av alla? Nu "rasar" föräldrar igen. Tomten är avslöjad och barnen tror inte på tomten längre...oj, oj, oj...;-)
(null)
Förra året såg det ut så här på balkongen...ett fint besök...Undrar vart tomten är i år? 

Lena Endre får uppdraget att läsa Nyårsklockan. Det är väl bra? Eller ska några "rasa" mot det också? Folk "rasar" så mycket...
 ————
Vi blir sittande uppe till sent maken och jag , en kväll. Pratandes. Samtalandes. Om det outtalade men som visar sig vara vår gemensamma dröm. Kanske. Inte nu. Senare. Kanske...
Ibland behöver man ta upp gamla drömmar. Titta på dem. Aha, den finns kvar trots ålder och krämpor. ;-) Vi får se. Vi trivs med våra liv nu och här. Men 2020 kommer innebära vissa förändringar. 

———-

Igår fick min själ som så länge känts så tom, äntligen påfyllning. Av värme, kärlek, ljus. Fick healing via en varm och kärleksfull vän. Så tacksam. <3

Kropp och själ hör ihop så säkert påskyndar healingen kroppens läkning också. 

Hoppas att Du, kära läsare, mår bra och har den kraft du behöver för att ta dig genom denna årets mörkaste tid. Snart kommer ljuset åter. 

(null)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #dunderförkyld#healing#folksomrasar#isbildning;

Kommentera inlägget här :