Mörker och ljus

publicerat i Allmänt;
(null)
En blek förmiddagssol. :-) 

(null)
Lite skönhet i december. Det finns där, det vackra, om man tittar lite extra. :-)

Jag går ut och vänder ansiktet mot solen. Bäst att passa på. Sträcker på armarna, uppåt och utåt sidorna. Som ville jag omfamna min tillvaro. En liten känsla av frihet börjar växa inom mig, där ännu sorgen dominerar. Vågar knappt hoppas på att snart få må bättre. I själen. Förkylningen är förminskad och förhoppningsvis på väg bort. 
Träffar granne med hund på promenad på isvägen. Han stannar upp och undrar hur jag mår. Jag undrar hur han mår. Vi har båda haft depression. Jag mår bättre. Han mår utmärkt. :-) Så bra. 

Jag trummar en stund. Och tonar. Det är läkande. 

Dagens julkort är lite annorlunda ;-) Med små verser till. Dopp i grytan! 
(null)

(null)
;-)

Svenska tjejerna tog sjunde VM-guldet i innebandy igår. Så starkt gjort! Grattis!!!

Och så då Greta...<3 Vad hon än gör, vad hon än säger så hittar sura människor fel...så tröttsamt. Hoppas att hon nu får en lugn och trevlig jul hemma med sin familj. 

Klimattoppmötet i Madrid...så sorgligt att man inte kan komma överens...och allvarligt, mycket illavarslande :-(

Mörkret sänker sig ute nu. 
(null)
Ljus inomhus :-)

Kärleksljus
❤️



Taggar: #mörkerochljus#omfamnatillvaron#doppigrytan;

Kommentera inlägget här :