Efter Alfrida

publicerat i Allmänt;
(null)

Antingen var det jag som var snurrig och klickade fel eller så var det blogg.se som strulade till det några minuter in på nya året...
Inlägget som jag skrev under nyårsafton "försvann" vid publiceringen...trodde jag...och skrev ett nytt...men se där var det ju! Längre tillbaka i tiden...hm...om någon läst måste den tyckt att jag är en synnerligen förvirrad person :-D

Natten mot onsdag:
Stormen är vresig. Den brusar, den dånar...så blir det tystare kortare stunder innan den tar i igen. Mörkret är kompakt. Jag måste släppa kontrollen och lita på att änglarna skyddar oss...annars blir det ingen sömn i natt...

Onsdag morgon:
Med stor tacksamhet konstaterar jag att stormens spår bara består av avbrutna grenar spridda över gården. Många andra i stora delar av landet har det betydligt svårare, med nedfallna träd och strömavbrott...

(null)
Det blåser kallt och det är väldigt isigt på gångvägar och vägar. Den gamla pumpen står där så stabilt mitt på gården. Den behöver målas om. Kanske blir det ett av sommarens projekt...

(null)
Det finns skönhet även en bister januaridag...

Igår bokade vi nästa Gotlandsresa. I början av maj...jipppiii!!! 
Idag går inga färjor alls pga stormen. 

Gävlebocken klarade sig! Till mångas glädje, bl a min. Tacksam. <3 Idag monteras den ned. 

Har nyss tittat på Gardells "De dagar som blommorna blommar".Avsnitt 1.  Jag gillar när handlingen går snabbt framåt och i detta fallet även bakåt. Lite rörigt blir det dock. Men bra, mycket bra. Kanske klarnar det lite i avsnitt 2? Såg du? Vad tyckte du? 

Fibromyalgivärken kräver sin energi idag. Så det blir vila och bokläsning som gäller. I morgon är en annan dag...

Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :