Medvind och motvind

publicerat i Allmänt;
En stor eloge till våra svenska skidtjejer. Ni är fantastiska! <3

Nu trodde du förstås att jag skulle skriva något om det här regeringskaoset...men nej...:-) 

(null)
Jag plågar er med lite fler vinterbilder ;-) 

Det är intressant det där när man går ut en vinterdag när solen skiner och det känns riktigt skönt. Tills man vänder tillbaka hem och upptäcker att det blåser väldigt kallt. Brrr för motvind....

Jag har lite motvind i livet just nu och det tar på kropp och själ. När man redan är trasig och tilltufsad behövs det mycket lite för att känna sig nedslagen (deppig, nere, ledsen osv). 

(null)


Jag vet, det vänder...medvind kommer...
Nej, jag jobbar inte, den kraften finns inte just nu men jag hoppas den återkommer. Med medvinden ;-) 

Och om någon undrar varför jag inte "tar mig i kragen", "samlar ihop mig", "spottar i nävarna", ...osv...till den är svaret: Det har jag gjort! Om och om igen. Så: "Walk a mile in my shoes"....

(null)
Ibland är det vackert med det där vita fluffiga ;-) Naturens eget "fluff".

(null)
Vi har alla vår väg att gå. Ibland är vägen bara en stig, kanske inte ens upptrampad. Här har någon gått före, inte nyss men inte så längesen heller :-) 

Nu ska jag trumma lite. Det ger kraft. :-) 

Ord på vägen: Det krävs mycket mod och styrka för att våga visa sina svagheter. 

Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :