Vårt eget ansvar

publicerat i Allmänt;
(null)
Vackert vid sjön igår. Idag snöar det. 

Jag tänker på mamman och hennes tonårige son som gick genom isen och drunknade utanför Skutskär...förstod de inte risken de tog? Så sorgligt. 

Morden i Sala är det som verkar uppta spekulationerna mest nu. Vilket fruktansvärt brott. Att döda sina egna barn...I övrigt vill jag inte vara med och spekulera om motiv så länge inte polisen berättar. Tids nog vet vi. Kanske. 

(null)

Jag säger heja Greta, när jag hör och ser henne "läxa upp" deltagare i Världsekonomiskt Forum i Davos, för att de tog flyget istället för tåget...:-) 

Maken och jag har nu mer på allvar gått in för att minska vårt köttätande. Jag letar och finner goda matrecept utan kött. Fisk tänker vi inte minska ner på. Igår var det broccoligratäng till middag. Gott. <3

Varför vi gör det? För att vi känner oss tvungna? Absolut inte. Svaret är: vårt eget ansvar för klimat och hälsa. 

(null)
Våren vilar där...:-)

Och så blev det fredag igen! 

Trevlig Helg! 
❤️

Kommentera inlägget här :