Nostalgitripp via tv

publicerat i Allmänt;
Svenne Hedlund. Hep Stars. Oj, oj, oj, vilken nostalgi SVT bjöd på igår kväll. Han är 70+ nu min allra första idol. Jag tapetserade rummet med Svennebilder. ;-) och lyssnade om och om igen på skivorna. Alla gillade Svenne. En av mina tjejkompisar gillade Benny mest. Han var den i gruppen som blev världskändis. (ABBA)
Svenne gifte sig med söta Lotta. Nu är de skilda på "ålderns höst". Hep Stars var "häftiga". De hade långt hår och de rörde sig scenen. Wow! ;-) Svenne är still going strong även om han numera pga av puckeln på ryggen måste sitta på en stol när han uppträder. Rösten, den fina, är det inget fel på. 
Jag har en del bilder kvar, men naturligtvis inte här, just nu ;-) Fast jo, en "elefantbild" har jag här. Med Hep Stars på ena sidan och Tages på andra. Benny är lite "hopskrynklad" men ändå...;-) 

(null)
Ur Bildjournalen, dåtidens "pop-tidning" :-) 

Så...åter till nutid. (En resa från barndom till gammdom ;-)

Valpen växer. Och öronen...ja, man undrar hur de ska vara? 
(null)
Ett öra står upp, det andra hänger...det är väl så det ska vara? :-) Är man speciell så är man...<3

Vädret? Kallare och molnigare här. 

Var du än är, vem du än är, var rädd om Dig, du är Värdefull! 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #nostalgi#hepstars#svennehedlund#valpöron;

Kommentera inlägget här :