Den gamle och den unge

publicerat i Allmänt;
(null)
De två mest älskade nackarna i mitt liv just nu. Den gamle och den unge. <3 <3

De är inte världens bästa vänner men den unge avgudar den gamle. Den gamle accepterar den unge men får ofta säga ifrån. Han behöver uppfostras den unge mannen! De är i så olika delar i sina liv. Den gamle nöjer sig med mat, sömn och en promenad. Och lite kel förstås. Den unge vill också ha mat, sömn och promenader men framför allt få utlopp för sin energi och upptäcka omvärlden. Och kel. 

Den gamle hör dåligt, den unge hör bra men bara när han vill. ;-) 

Själv är jag "trasig" just nu. Igen. Rygg och nacke bråkar med mig. Igen. Sådan är min fibromyalgi. 
Glad över värmen. Snälla värme, stanna. Det får gärna regna då och då, bara kyliga vindar håller sig borta.

Önska kostar ingenting. :-) 

Angående världsläget så kan jag inte låta bli att dela med mig av en rubrik. Trump är ju på ett inte helt välkommet besök i Storbritannien. Rubriken i Aftonbladet löd: 
"Trump gör entré som en elefant i en porslinsbutik" ...Någon som är förvånad? Knappast. Man får skratta samtidigt som man inser det absurda i det hela...

Kärleksljus
❤️

Taggar: #hundar#gamla#unga#värme;

Kommentera inlägget här :