Svenska flaggan

publicerat i Allmänt;
(null)
"Svenska flaggan gul och blå med det gula korset på" :-) Fick man lära sig i skolan förr. Kul att jag minns någonting av det man tragglade ;-)

Jag tycker att det är så konstigt att det finns människor som tror på myten att invandrare "stulit" svenska flaggan eller förbjudit oss "svenskar" att använda den...det är precis vad extremhögern vill att vi ska tro, när det i själva verket är de som tagit flaggan och gjort den till sin....

Det är en mycket het dag. Första gången jag hör Balder flåsa. Och han är lite orolig. Svårt att komma till ro, både ute och inne. 

(null)
Tacksam för moln och vind idag. Molnen ger lite skugga en stund, vinden får knotten att flyga iväg. 

Så firar vi vårt land idag. Jag är tacksam för friheten vi har och för demokratin. Men båda är något att kämpa för varje dag i dessa tider. Det finns tydliga hot. 

Här i torpet firar vi makens födelsedag. Yngste sonen är här. Tidigare har vi ätit rabarberpaj som jag bakat (tänk att jag orkade! ) och nu blir det grillat till middag. Sitta ute i paviljongen och äta. 
Det är sommar i Sverige...

När jag nu åter skriver är vi mätta och belåtna. Sonen är en bra "grillare" :-) Som vanligt fick vi jaga bort getingar (svenskt inslag) och hindra gammelhunden från att stjäla mat (privat inslag) men det nya var att vi fick locka på en valp som ideligen skulle ner i diket...

Välkommen alla nya medborgare <3

"Du gamla, du fria...osv"  Vi har rätt att vara stolta över vårt vackra land, gamla som nya medborgare! <3

Hipp hurra för min make! <3

Kärleksljus
❤️

Taggar: #svenskaflaggan#makensfödelsedag#stoltavensk;

Kommentera inlägget här :